چال گونه چگونه ایجاد می شود؟
مرداد ۲۴, ۱۳۹۷
رنگ کردن مو در چه زمان هایی ممنوع است ؟!
شهریور ۱۰, ۱۳۹۷
عفونت های دستگاه تناسلی مردان و چگونگی درمان آن

بیماری های عفونی مردان، طیف وسیعی از بیماری ها را در شامل می شود

خیلی از این عفونت ها از راه آمیزش جنسی انتقال می یابد و در بین مردان و زنان مشترک هستند. به هر حال بیماری های عفونی ناشی از آمیزش جنسی در مردان علائم و بعضاً روش های درمان مختص به خود را دارد.

در این مطلب قصد داریم به برخی از شایع ترین این بیماری ها اشاره کنیم:

۱) تبخال تناسلی

تبخال تناسلی معمولا ۴ تا ۷ روز پس از تماس با فرد آلوده، با احساس درد و خارش آلت تناسلی، بیضه ها، مقعد و گاهی ران ها آغاز میشود. پس از مدتی التهاباتی به صورت تاول های کوچک و گاهی دردناک در این نواحی پدید می آید. ممکن است بیماری همراه با تب باشد.

۲) التهاب غیرسوزاکی مجرای ادرار

این بیماری با احساس درد و یا سوزش به هنگام ادرار همراه است. معمولاً ترشحاتی نیز از آلت تناسلی خارج میشود.

۳) سوزاک

این بیماری ناشی از باکتری ای به نام گونوک می باشد. دوره ی نهفتگی آن بین ۲ الی ۱۰ روز می باشد. علائم این بیماری درد و سوزش مجرای ادرار و ترشح است.

۴) زگیل تناسلی

زگیل تناسلی یک بیماری عفونی ویروسی است. این بیماری یکی از شایع ترین بیماری هایی است که از طریق آمیزش جنسی منتقل میشود. علامت این بیماری به صورت توده های گوشتی با رنگ صورتی روی آلت و گاهی در اطراف مقعد می باشد، که ممکن است با خارش همراه باشد.

۵) عفونت تریکومویایی

این عفونت یک عفونت انگلی است که در مردان، نواحی غده ی پروستات و مجاری ادرار را درگیر میکند. این عفونت در مردان معمولا فاقد هر گونه علامتی است.

عفونت های دستگاه تناسلی مردان و چگونگی درمان آن

۶) سیفلیس

سیفلیس یک عفونت باکتریایی است که از طریق آمیزش جنسی منتقل شده و در مردان شایع تر از زنان است. این بیماری چندین مرحله دارد و علامت نخستین مرحله ی آن پیدایش یک زخم بدون درد در ناحیه ی تناسلی است که به آن “شانکر” گفته میشود. این بیماری میتواند صورت، دست ها، پاها و دیگر اندام های بدن را نیز درگیر کند.

۷) کلامیدیا

این عفونت در مردان با علائمی مانند: تورم مجرای خروج ادرار، تورم مثانه، سوزش و درد به هنگام ادرار و ترشحات روشن رنگ از آلت تناسلی همراه است. درمان این بیماری در مراحل ابتدایی بیماری به راحتی انجام می پذیرد، لیکن در صورت غفلت ممکن است مشکلات دیگری را برای فرد ایجاد نماید.

راه های پیشگیری و درمان عفونت های مردان

بسیاری از عفونت های رایج بین مردان از طریق رابطه ی جنسی منتقل میشوند. بنابراین داشتن رابطه ی جنسی سالم و ایمن نخستین شرط پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها محسوب میشود.
علاوه بر این بیماری های عفونی ناشی از آمیزش جنسی در اغلب موارد در صورت تشخیص به هنگام، بسیار آسان تر قابل درمان می باشند. داروهای مورد استفاده در این بیماری ها بایستی تحت نظر پزشک مصرف شوند.
بهتر است در صورت مواجهه با هر علامت غیر عادی در ناحیه تناسلی، به ویژه در صورت داشتن یک رابطه ی جنسی مشکوک بلافاصله به پزشک مراجعه نموده و از خود درمانی اجتناب نمایید.