چگونه برای عید نوروز پوستی شفاف و بدون جوش داشته باشیم ؟!
سپتامبر 11, 2018

در این قسمت از مقاله  در مورد این بیماری توضیح داده ایم  و نکته هایی را در این مورد ذکر کرده ایم. رگهای واریس بزرگ، متورم و ریز هستند و حالت پیچ خورده دارند و معمولا هم به رنگ بنفش یا آبی و به رنگ تیره دیده می شوند. واریس زمانی به وجود می آید که: دریچه های موجود در رگ های خون به خوبی کار نمی کنند (ناقص هستند) و اجازه می دهند که خون در جهت اشتباه جریان پیدا کند. (جریان خون  موثر و مفید نمی باشد.) طبق تحقیقاتی که انجام شده است بیشتر از ۲۳ درصدِ بزرگسالان از این بیماری و رگهای عنکوتی شکل ِ پای خود رنج می برند.

حقایقی در مورد این بیماری و رگهای عنکبوتی شکل ِ روی پا:

۱ – زنان باردار مستعدِ ابتلا به واریس هستند.

۲ – علائم این بیماری عبارتند از: پا درد – مچ پا متورم می شود – رگهای عنکبوتی مانند روی پا به وجود می آید.

۳ – افرادی که اضافه وزن دارند،  خطر ابتلا به واریس در آنها بیشتر است.

۴ – اگر پا متورم باشد و درد زیادی داشته باشید برای آن درمان وجود دارد و می توانید آن را درمان کنید.

درمان واریس

برای درمان واریس، گزینه های مختلفی وجود دارد. به طور مثال برخی از داروها هستند که به درمان واریس کمک می کنند. در مواردِ واریس شدید، رگ واریس ممکن است که پاره شود و یا این که فرد به زخم های واریسِ روی پوست مبتلا شود که در این صورت درمان لازم است. اگر بیمار علائم بیماری و درد نداشته باشد، ممکن است درمان لازم نباشد. اما اگر علائم آن وجود داشته باشد، ممکن است برای کاهش درد،  رفع عوارضی مثل زخم پا، رفع تغییر رنگ پوست و یا رفع تورم درمان لازم باشد.

البته لازم به ذکر است که ممکن است برخی از بیماران برای زیبایی، تصمیم بگیرند که واریس را درمان کنند. در واقع این افراد می خواهند تا از رگ های زشت عنکبوتی شکل خلاص شوند.

درمان واریس با لیزر

در این قسمت از مقاله درمان واریس با لیزر را توضیح داده ایم و انواع درمان واریس با لیزر را ذکر کرده ایم. در این روش به ایجاد برش و استفاده از هیچ سوزنی  نیاز نیست. در نوعی از لیزر، رگهای واریسِ کوچکتر درمان می شود. (لیزر پرتوی متمرکزی از نور است.) برای درمان واریس، می توان از لیزر استفاده کرد. گرمای لیزر به رگی که غیر طبیعی است  صدمه می زند و باعث می شود که طی یک مکانیسمی،  رگ ِغیر طبیعی بسته شود. (یک رگ ِبسته، منبع خون را از دست می دهد و در نهایت می میرد.)

۱ – درمان ساده ی رگی که باعث این بیماری شده است با لیزر: این نوع از درمان، در قسمت بیرونی ِپوست انجام می شود و می تواند رگ های عنکبوتی شکل و رگ های واریسِ ریز را در زیر سطح پوست، درمان کند.

۲ – درمان واریس با لیزر اندوژن ( درون رگی ): این نوع از درمان، در درمان ِرگ های واریس بزرگتر در پا موثر است. ویژگی ِاین نوع از درمان این است که: ۱ –درد کمتری دارد. ۲ – فرد سریع تر بهبود پیدا می کند. ۳ – در این روش به بیهوشیِ (بی حسی) موضعی و یا یک داروی آرامش بخش  نیاز است.

درمان رگ های سطحی پا و صورت با لیزر

امروزه درمان رگهای سطحی پا و صورت با لیزر تخصصی واریس صورت می گیرد. در این ویدئو نحوه این کار مشاهده می شود.به وسیله ی لیزر، ناهنجاریهای عروقی و رگهای عنکبوتی شکل را  می توان درمان کرد. (روش: از طریق انتشار نور که جذب هموگلوبینِ رگ های مورد نظر می شود و باعث می شود که رگ متلاشی شود و رگِ متلاشی شده، در نهایت توسط بدن جذب می شود.)

درمان با لیزر مزایایی دارد که در این قسمت از مقاله  مزایای لیزر را ذکر می کنیم.

مزایای درمان با لیزر در کلینیک درمان واریس عبارتند از:

۱ – سرعت درمان با این روش بسیار بیشتر است. در واقع فرد سریع تر بهبود پیدا می کند.

۲ – نوع درمان با لیزر، بدون نفوذ در پوست است.

علت های مختلفی می تواند باعث بروز این بیماری شود که ما در این قسمت  برخی از این علت ها را ذکر می کنیم. هنوز علت دقیق ِ به وجود آمدن این رگ های سطحی و کوچک مشخص نشده است. البته می تواند ارثی باشد. سایر علت های احتمالی عبارتند از:

۱ – تغییرات هورمونی مربوط به سن بلوغ   ۲ – در اثر بارداری  ۳ – ممکن است ارثی باشد  ۴ – در اثر یائسگی  ۵ – به دلیلِ پوشیدنِ لباس های تنگ  ۶ – به دلیلِ استفاده از قرص های ضد بارداری   ۷ – و آخرین دلیل می تواند این باشد: بیش از حد در معرض آفتاب قرار گرفتن

منابع استفاده شده در این متن :